دبیری: لیگ تنیس در آذربایجان شرقی انگیزه‌ها را دو چندان کرد؛ خرد جمعی موفقیت تنیس را رقم زد

رئیس هیات تنیس آذربایجان شرقی گفت: در سطح استان شاهد برگزاری لیگ این رشته هستیم که از سویی باعث رونق این ورزش می‌شود و از سویی دیگر انگیزه‌ها را دوچندان می‌کند.

به گزارش روابط عمومی فدراسیون تنیس، فرزین دبیری با اشاره به شرایط این روزهای تنیس تاکید کرد: خوشبختانه این ورزش در سالیان اخیر رشد قابل توجهی داشته که این امر به دلیل حمایت‌های فدراسیون و تعامل خوبی است که با هیات‌های استانی ایجاد شده و امیدواریم این روند با قدرت بیشتری ادامه داشته باشد.

وی ادامه داد: در سطح استان آذربایجان شرقی استقبال خوبی از این رشته می‌شود و بالغ بر یک‌‌هزار نفر تنیسور در سطح استان داریم، البته تعداد بیشتر است اما به صورت رسمی می‌توان به این آمار اشاره کرد. در رده‌های پایه وضعیت به مراتب بهتر است و در تیم ملی کمتر از ۱۲ سال ایران، بازیکنانی از جمله لاوین حکیمی، آیلین‌ محمدیان‌فرد و ملینا عباس‌زاده را داریم که نشان می‌دهد در این بخش مسیر درستی را طی کرده‌ایم.

رئیس هیات تنیس آذربایجان شرقی تاکید کرد: در این مدت با تعامل و موافقت فدراسیون دوره‌های مختلفی را برگزار کرده‌ایم که از آن جمله می‌توان به دوره‌های دانش‌افزایی و کلاس داوری اشاره کرد. همچنین طی درخواستی که از فدراسیون داشتیم میزبانی رده‌های پایه را خواستار شدیم که این امر هم محقق شد که نتایج آن برای تنیس استان، ملموس و مشهود است و برآورد این اقدامات رشد و توسعه تنیس را به همراه داشته است.

دبیری خاطر نشان کرد: در مورد مشکلات سخت‌افزاری هم مواردی مطرح است که با کمک فدراسیون و همکاری اداره کل ورزش و جوانان استان در صدد رفع آن هستیم. زمین‌های تنیس استان قبلا واگذار شده بود و برای همین در نامه‌ای به اداره کل خواستار آن شدیم تا یک زمین تنیس را به ما بدهند تا بتوانیم به صورت رایگان برای رده‌های پایه از آن استفاده کنیم.

وی با اشاره به اینکه در سطح استان لیگ تنیس برگزار می‌شود تاکید کرد: تنها استانی هستیم که مسابقات لیگ را به صورت سالانه برگزار می‌کنیم، در سال گذشته ۲۰ تیم در بخش مردان داشتیم که ۹۳ تنیسور طی چند هفته با هم به رقابت پرداختند و در بخش بانوان نیز شاهد حضور۱۰ تیم بودیم. از سویی دیگر به صورت ماهانه مسابقات هزار امتیازی را برگزار می‌کنیم و رنک ورزشکاران نیز به صورت مستمر به روز می‌شود که این امر باعث ایجاد انگیزه در بین ورزشکاران شده است.

رئیس هیات تنیس آذربایجان شرقی تاکید کرد: در بخش کلان هم باید به موفقیت‌های تنیس اشاره کرد، هر چند تیم دیویس‌کاپ ایران در بازی برابر استونی نتیجه را واگذار کرد اما حضور در چنین مرحله‌ای هم برای ما یک موفقیت محسوب می‌شود و باید قبول کرد تنیس ایران راه خود را پیدا کرده است. خوشبختانه با اضافه شدن پدل و تنیس‌ ساحلی هم شاهد رونق بیشتر در این ورزش هستیم و امیدواریم با ثبات مدیریت و برنامه‌هایی که در دستور کار فدراسیون است، علاقه‌مندان به تنیس روز به روز بیشتر شوند.

همچنین ببینید

دختران تنیس ایران به کار خود در مسابقات بیلی جین کینگ کاپ پایان دادند

تیم ملی تنیس دختران کمتر از ۱۶ سال کشورمان با ایستادن در جایگاه دهم به …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

3 + یک =