مومن‌ زاده: بازگشت فیوچرز به ایران یکی از اتفاقات خوب بود؛ استعدادیابی در اصفهان مورد تاکید و توجه است

رئیس هیات تنیس استان اصفهان گفت: با برپایی کمپ‌های استعدادیابی به صورت رایگان در این استان به دنبال آن هستیم تا از ظرفیت‌های موجود بهره برده و نخبگان این رشته را شناسایی کنیم.

به گزارش روابط عمومی فدراسیون تنیس، ندا مومن زاده با اشاره به شرایط این رشته در استان اصفهان تاکید کرد:‌ خوشبختانه تنیس همیشه در سطح استان مورد توجه بوده و استقبال خوبی هم از آن می‌شود. ورزشکاران ما در همه بخش‌ها نمایندگان شایسته‌ای برای تنیس بوده‌اند و به دنبال آن هستیم تا از ظرفیت و پتانسیل موجود به بهترین شکل ممکن بهره ببریم.

وی ادامه داد: تنیس اصفهان در بخش همگانی، توسعه و در بُعد قهرمانی همیشه حرف‌هایی برای گفتن داشته است. در هیات و در چند وقت اخیر با همکاری فدراسیون و تعامل خوبی که وجود دارد در همه بخش‌ها رشد قابل توجهی را شاهد بوده‌ایم که از آن جمله می‌توان به مباحثی در حوزه استعدادیابی و قهرمانی اشاره کرد.

رئیس هیات تنیس استان اصفهان خاطر نشان کرد: همه بخش‌های مرتبط در تنیس استان با همکاری و تعامل در یک مسیر گام بر می‌دارند که برآورد آن، موفقیت تنیس استان اصفهان است. کمیته استعدادیابی هیات نیز با برنامه‌های مختلف به دنبال آن است تا از ظرفیت‌های استانی به خوبی بهره برده و با شناسایی نخبگان این رشته، امکان حضور و فعالیت‌ آنها را در تنیس محقق کند. به همین منظور با برپایی کمپ‌های استعدادیابی یا مسابقاتی با این عناوین، نفرات مستعد را شناسایی و با تاکید بر مواردی از جمله روانشناسی، آسیب‌شناسی و تغذیه، نخبگان را در مسیر قهرمانی همراهی می‌کنیم.

مومن زاده گفت: حضور ورزشکاران ما در رده‌های مختلف سنی نشان داد این استان ظرفیت بالایی دارد،‌ باشگاه‌های تنیس استان نیز با جذب حامیان مالی در رقابت‌های مختلف حضوری فعال داشته‌ و همواره تنیسورهای اصفهانی پای ثابت رویدادهای داخلی و بین‌المللی بوده‌اند.

وی خاطر نشان کرد: با همکاری فدراسیون در سال گذشته موفق شدیم میزبانی مسابقات تور آسیایی کمتر از ۱۴ سال سطح یک را برگزار کنیم که این اتفاق خوبی بود. در حال حاضر نیز میزبان رقابت‌های هزار امتیازی آقایان هستیم که در رشد و رونق این رشته در استان نقش به‌سزایی دارد. از سویی دیگر با ساماندهی مربیان و برگزاری سمینارهای آموزشی، به مباحث علمی و آموزشی تاکید داریم که میزبانی دوره مربیگری درجه ۲ تنیس در اردیبهشت سال جاری هم بر همین اساس رقم خورد.

رئیس هیات تنیس استان اصفهان اظهار داشت: فعال بودن هیات‌های شهرستانی یکی دیگر از دغدغه‌های ما بود چراکه می‌خواستیم این هیات‌ها نیز پا به پای هیات استان حرکت کنند که خوشبختانه این اتفاق خوب رقم خورد و شاهد یک خردجمعی و هم‌افزایی قابل توجه هستیم. بدون شک با این همدلی، شاهد اتفاقات خوبی در سال‌های آینده خواهیم بود چراکه استعدادهای امروز در مسیر پرورش و رشد هستند و در آینده‌ای نزدیک می‌توانند برای ورزش تنیس، افتخارآفرین باشند.

مومن زاده گفت: تعامل خوبی بین ما و باشگاه‌ها وجود دارد و هیات هر کمکی که نیاز باشد را دریغ نخواهد کرد. از سویی دیگر با حضور در پارک‌ها و در اختیار قراردادن تجهیزات ورزش تنیس به صورت رایگان، نفرات مستعد را شناسایی و جذب می‌کنیم تا بتوانیم در این حوزه نیز حرف‌هایی برای گفتن داشته باشیم.

وی در مورد شرایط این روزهای تنیس کشور تاکید کرد: اگر منصفانه به موضوع نگاه کنیم باید گفت فدراسیون قدم‌های بزرگی را برای توسعه این ورزش برداشته که رضایت‌مندی ورزشکاران را به همراه داشته است. شاید یکی از مهم‌ترین اقدامات این است که پس از سال‌ها، مسابقات فیوچرز به ایران بازگشت که این خود نقش بسیار مهمی در رشد و توسعه تنیس دارد. با توجه به هزینه‌های سنگین اعزام به خارج از کشور، دیگر نیاز نیست ورزشکاران هزینه این مسافرت‌ها را پرداخت کنند چراکه در کشور خودمان می‌توانند با رقبای خارجی رقابت کرده و ضمن ارتقای سطح فنی خود، امتیازهای لازم را هم کسب کنند. این موضوع از نظر مالی کمک شایانی به تنیسورها کرده که بازخورد خوب آن را هم شاهد بوده‌ایم و امیدواریم با ادامه این فعالیت‌ها، تنیس ایران روز به روز پیشرفت بیشتری داشته باشد.

همچنین ببینید

امضای تفاهم‌نامه همکاری بین فدراسیون‌های تنیس ایران، ازبکستان و قزاقستان

در ادامه سفر رئیس فدراسیون تنیس کشورمان به قزاقستان، دو تفاهم‌نامه همکاری بین فدراسیون‌های تنیس …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوزده − 19 =