هاشمی‌ماد: ۶ دوره استعدادیابی برگزار کردیم تا افراد مستعد را شناسایی کنیم؛نقش رسانه‌ها در موفقیت تنیس غیرقابل انکار است

رئیس هیات تنیس قم از وضعیت تنیس این استان سخن گفت و افزود: با برگزاری و میزبانی رویدادهای مختلف سعی در توسعه این رشته داریم و برگزاری دوره‌های استعدادیابی رایگان نیز در راستای این هدف صورت گرفته است.


به گزارش روابط عمومی فدراسیون تنیس، رضا هاشمی‌ماد به شرایط این‌ روزهای تنیس استان قم اشاره کرد و افزود: تغییراتی در ساختار هیات و با هدف توسعه و تعالی این رشته انجام شد، برگزاری دوره‌های مختلف داوری و مربیگری در رشد و رونق این رشته در سطح استان موثر بود و موفق شدیم با افزایش تعداد بانوان در بخش‌های مختلف، ضعفی که در این قسمت داشتیم را بر طرف کنیم.

وی ادامه داد: حضور داوران فعال قم در دو بخش آقایان و بانوان و افزایش تعداد مربیان فعال در این استان، اقدام دیگری بود که در این مدت مورد تاکید و توجه قرار گرفت. همچنین موفق شدیم میزبانی رقابت‌های تنیس در رده‌های سنی را هم در استان داشته باشیم و پذیرای دختران شایسته تنیس ایران در انتخابی کمتر از ۱۴ کشور باشیم.

رئیس هیات تنیس قم یادآور شد: امیرحسین بادی عضو تیم دیویس‌کاپ ایران و یکی از چهره‌های مطرح تنیس استان از جمله نفرات شاخص ماست که حضور او در پلی‌آف گروه ۲ جهانی موجب شد تا توجه علاقه‌مندان به این رشته در استان قم بیش از پیش به ورزش تنیس جلب شوند. ما در سطح استان ظرفیت‌ها و استعدادهای خوبی داریم که بدون شک در سالیان آینده برای این ورزش کسب افتخار خواهند کرد و می توانند موفقیت تنیس قم را رقم بزنند.

هاشمی‌ماد گفت: بازسازی و ترمیم زمین‌های تنیس هیات از دیگر برنامه‌های ما در این مدت بود، استانداردسازی نور این زمین‌ها هم مورد توجه قرار گرفت تا علاقه‌مندان به این ورزش با آرامش و بدون دغدغه ورزش خود را دنبال کنند. متاسفانه بنا به دلایلی در سنوات گذشته شاهد کاهش فعالیت‌ در تنیس استان بودیم اما در حال حاضر شرایط خوبی را سپری می‌کنیم و تنیس استان در مسیر رشد و توسعه است، هرچند هنوز اعتقاد داریم تا نقطه مورد نظر و هدفی که ترسیم کرده‌ایم فاصله داریم و باید با تلاش بیشتر به آن دست یابیم.

وی گفت: در این مدت با هماهنگی آموزش و پرورش ۶ دوره استعدادیابی را به صورت رایگان برگزار کردیم که در یکی از این دوره‌ها و تنها از یک مدرسه، شاهد حضور یک‌صد دانش آموز بودیم. البته دوره‌های دیگری هم برگزار شد که به صورت آزاد بود و سعی کردیم از تمام ظرفیت‌های استان قم در این حوزه بهره ببریم تا بتوانیم با انتخاب بهترین‌ها، تنیس استان را در سال‌های آتی بیمه کنیم.

رئیس هیات تنیس قم اظهار داشت:‌ انتشار اخبار و انعکاس فعالیت تنیسورها در سایت و شبکه‌های فدراسیون و در رسانه‌های خبری باعث رونق این ورزش و ایجاد انگیزه در بین ورزشکاران می‌شود و خوشبختانه در چند وقت اخیر با پوشش زنده مسابقات شاهد این اتفاق خوب بودیم. از سویی دیگر میزبانی ایران از مسابقات فیوچرز و تورهای جهانی کمک شایانی به رشد این ورزش کرد. پیش از این ورزشکاران ایرانی برای حضور در چنین رویدادهایی باید به کشورهای مختلف سفر می‌کردند که هزینه‌ای سنگین برای خانواده‌ها در بر داشت اما با تمهیدات فدراسیون و میزبانی‌هایی که گرفته شد این موضوع مدیریت شده و تنیسورهای کشورمان در رویدادهای بین‌المللی به راحتی شرکت و امتیازهای لازم را کسب می‌کنند.

هاشمی‌ماد تاکید کرد: در رده سنی کمتر از ۱۶ سال برای نخستین بار موفق شدیم قهرمانانی را معرفی کنیم که بر این اساس ابوالفضل علوی و سهیل برخورداری مقام‌های اول و سوم را کسب کردند اما در رده‌های دیگر پیش از این نفراتی را داشتیم و به دنبال آن هستیم تا تنیس قم را به آنچه شایسته است، برسانیم.

همچنین ببینید

امضای تفاهم‌نامه همکاری بین فدراسیون‌های تنیس ایران، ازبکستان و قزاقستان

در ادامه سفر رئیس فدراسیون تنیس کشورمان به قزاقستان، دو تفاهم‌نامه همکاری بین فدراسیون‌های تنیس …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یک × 1 =