سهرابی: میزبانی‌های تنیس بار مالی را از روی دوش خانواده‌ها برداشت/ رشد و رونق تنیس هدف اصلی ماست

با استان‌ها

سهرابی: میزبانی‌های تنیس بار مالی را از روی دوش خانواده‌ها برداشت/ رشد و رونق تنیس هدف اصلی ماست

رئیس هیات تنیس استان البرز با اشاره به تلاش‌های صورت گرفته در این هیات تاکید کرد: در طی دوسال گذشته‌ای که مسئولیت این هیات را بر عهده داشتم تلاش کردیم تا شرایط و وضعیت البرز را در تنیس بهبود بخشیده تا شاهد رشد و رونق بیشتر این رشته باشیم.

به گزارش روابط عمومی فدراسیون تنیس، جعفر سهرابی ادامه داد: در سال ۱۴۰۰ موفق شدیم رتبه اول هیات‌های استانی را به خود اختصاص دهیم، البته هنوز وضعیت سال قبل مشخص نیست و باید دید در سال ۱۴۰۱ چه جایگاهی را به خود اختصاص می‌دهیم. در این مدت از بعد زیرساخت‌ها و میزبانی‌ها تلاش کردیم تا تنیس در شان و منزلت خود در استان مورد توجه قرار بگیرد، در حال حاضر در استان نزدیک به ۵۸ زمین تنیس داریم که نسبت به چند سال اخیر رشدی سه برابری داشته است.

او تصریح کرد: این روند همچنان ادامه دارد و شاهد اضافه شدن زمین‌های تنیس در سطح استان هستیم. در پدل هم بعد از تهران، استان پشرو بوده و سعی داریم در این بخش نیز فعالیت‌هایی ماندگار را بر جای بگذاریم تا در مجموع شاهد رشد و رونق بیشتر تنیس در این استان باشیم.

رئیس هیات تنیس استان البرز با اشاره به اینکه این استان به دلیل همجواری با استان تهران به عنوان استانی مهاجرپذیر شناخته می‌شود، گفت: خوشبختانه نیروی انسانی خوبی داریم که در راه رسیدن به موفقیت ما را همراهی می‌کنند. دوسال متوالی نماینده استان البرز در جام حذفی آقایان قهرمان شده و در لیگ برتر و جام حذفی بانوان نیز نماینده البرز عنوان نخست را به خود اختصاص داده است. علی و یاسمن یزدانی، مشکات‌الزهرا صفی بانوی البرزی و تاریخ‌ساز تنیس، ستاره رسولی، بردیا دانش‌فر،‌سید محمد ایمان حسینی، رادین فهیمی، محمد علی ممقانی‌نیا، ونداد غیبی ، امید اصغری و … نیز از چهره‌های تنیس استان به شمار رفته و از سرمایه‌های ما هستند.

سهرابی گفت: یکی از مقوله‌هایی که برای ما بسیار مهم است بحث استعدادیابی و تاکید و توجه به آن است. باید در این بخش بیشتر کار شود تا بتوانیم دوباره در رده‌های سنی حرف‌های بسیاری برای گفتن داشته باشیم و اهداف خود را دنبال کنیم. با توجه به اینکه وسایل و ادوات تنیس تولید داخل نیستند، طبیعی است با نرخ تورم کار سخت می‌شود اما این رشته مخاطبان خاص خود را دارد و تلاش می‌کنند در هر شرایطی ورزش را ادامه دهند.

وی به تلاش‌های فدراسیون تنیس در کسب میزبانی‌های متعدد اشاره کرد و افزود: اینکه بتوانیم در ایران میزبان رقابت‌های فیوچرز بوده و تورهای جهانی را به این شکل در کشورمان برگزار کنیم اتفاق بزرگی است که بدون شک با تلاش و درایت میسر شده است، حسن بزرگ این کار آن بود که بازیکنان کشورمان برای ارتقای رنکینگ خود دیگر نیاز به سفرهای خارجی پرهزینه ندارند و این کار باعث می شود تا بار سنگینی از روی دوش خانواده‌ها برداشته شود. تنیس در مسیر درستی قرار گرفته و امیدواریم با ادامه این روند شاهد رونق بیشتر این ورزش در سطح کشور باشیم.

همچنین ببینید

دیدار کاردار سفارت جمهوری اسلامی ایران در اردن با ملی پوشان تنیس

تیم ملی تنیس کمتر از ۱۲ سال ایران که برای حضور در رقابت های غرب …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سه × سه =